Proiectam cladiri ce ofera confort si estetica atat la interior cat si la exterior. Configuram cu atentie relatia cladirii cu mediul in care este amplasata si optimizam procese ce vizeaza sustenabilitatea si conservarea resurselor si scaderea costurilor. Optam in permanenta pentru elemente de arhitectura inteligente si eficiente cu bun randament si folosim la maxim parametrii cardinali cu orientarea cladirii in folosul beneficiarului. Consideram ca este important sa fim alaturi de beneficiar pe tot parcursul implementarii unui proiect dar si dupa acesta.
Servicii de arhitectura Echipa noastra ofera servicii de arhitectura in domeniul constructiilor de cladiri civile, industriale si agricole. Pentru cei care au visat de multa vreme la un proiect de casa, echipa noastra va ofera servicii ce includ o intreaga gama de proiecte concept dar si deja realizate sau in curs de construire pentru toate gusturile. Prin proiectele noastre impreuna cu viziunea clientului, devin realitate si prind contur cele mai frumoase idei adaptate timpurilor actuale dar si a celor trecute sau traditionale. Prin modul de amplasare, destinatie si nevoi gasim impreuna cele mai fiabile solutii pentru visul clientului, dezvoltate si integrate intr-o maniera realistica ce imbunatateste viata oamenilor in mod considerabil pentru perioade lungi de timp cu impact minim asupra mediului inconjurator.
Identificam si implementam solutii optime si luam in considerare in permanenta faptul ca orice obiect de investitie trebuie sa contina spatii verzi si de recreere pentru beneficiar inclusiv utilizarea la maxim a energiei solare in orice anotimp sau locatie vizata. Prin serviciile pe care le oferim catre clienti se enumera si conceptul de proiect arhitectural cu tot ce ofera constructia dar si zona de amplasare, mediul inconjurator respectiv serviciile din zona de amplasament. De asemenea te asiguram de intreg procesul de implementare a investitiei incepand de la elaborarea documentatiilor pentru obtinere a avizelor, acordurile si autorizatiilor necesare pana la finalizarea proiectului si receptionarea acestuia. Corelam proiectul cu toate specializarile care il vor transpune din plan in realitate si oferim solutii pentru nevoie a beneficiarului in raport cu viitoarea investitie imbinand calitatea cu estetica si functionalitatea.
Definitie Certificatul de urbanism este actul de informare prin care se fac cunoscute solicitantului elementele privind regimul juridic, economic şi tehnic al imobilului, caracteristicile zonei în care se găseşte imobilul (amplasamentul), cerinţele urbanistice care urmează să fie îndeplinite, precum şi lista avizelor şi acordurilor necesare în vederea autorizării executării lucrărilor de construcţii.
Astfel, certificatul de urbanism conține informații cu privire la: - regimul juridic: titlul în baza căruia este deținut imobilul (titlul de proprietate), dacă face parte din categoria monumentelor istorice, precizări privind amplasarea imobilului în intravilan sau în afara acestuia, servituțile care îl grevează; - regimul economic: categoria de folosință și destinația imobilului conform planurilor urbanistice aprobate, extrasul din regulamentul local de urbanism aferent privind funcțiunile permise sau interzise; - regimul tehnic: procentul de ocupare a terenului, coeficientul de utilizare al acestuia, înălțimea maximă admisă, dimensiunile minime și maxime ale parcelelor, alinierea terenului și a construcțiilor față de străzile adiacente; - avizele și acordurile necesare pentru racordarea la rețeaua de apă, canalizare, gaz, dacă acesta a fost solicitat în vederea construirii; - operatorii de rețele care urmează sa emită respectivele avize și acorduri. Scopul emiterii certificatului de urbanism Certificatul de urbanism se emite pentru autorizarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi a instalaţiilor aferente acestora, precum şi în vederea desfiinţării construcţiilor.
Potrivit prevederilor Legii certificatul de urbanism se mai emite şi pentru: - concesionarea de terenuri; - adjudecarea prin licitaţie a proiectării lucrărilor publice în faza de "studiu de fezabilitate"; - cereri în justiţie; - alte scopuri, atunci când operaţiunile respective o impun.
Certificatul de urbanism se emite de către aceleași autorități publice locale care emit și autorizațiile de construire, care sunt reprezentate, de cele mai multe ori, de primăriile din circumscripția imobilului. Certificatul poate fi comunicat solicitantului: - fie în format scriptic, pe suport hârtie - fie online, în format digital.
Autorizatia de construire- AC - reprezinta actul eliberat de autoritatea publica locala, in baza caruia solicitantul poate efectua lucrari de constructie. Autorizatia de constructie este eliberata de Serviciul de Urbanism din cadrul Primariei / sectorului in care se afla terenul.
Autoritatea emitenta a autorizatiei de construire va stabili o perioada de valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii si se poate prelungi cu inca 12 luni, interval in care solicitantul este obligat sa inceapa lucrarile. In aceasta situatie, valabilitatea autorizatiei se extinde pe toata durata de executie a lucrarilor prevazute prin autorizatie, in conformitate cu proiectul tehnic. Neinceperea lucrarilor ori nefinalizarea acestora in termenele stabilite conduce la pierderea valabilitatii autorizatiei, fiind necesara emiterea unei noi autorizatii de construire. In situatia in care caracteristicile nu se schimba fata de autorizatia initiala, se va putea emite o noua autorizatie de construire, fara a fi necesar un nou certificat de urbanism.
Taxa de eliberare a autorizatiei de constructie, conform noului Cod Fiscal, reprezinta 0,5 % din valoarea constructiei stabilita pe baza declaratiei dvs. si in functie de suprafata desfasurata a constructiei in cazul persoanelor fizice si 1% din valoarea lucrarilor de constructie in cazul persoanelor juridice.
Valoarea declarata nu va putea fi mai mica decat valoarea determinata potrivit prevederilor legale in vigoare privind impozitele si taxele locale. Nimeni nu este scutit de plata autorizatiei de construire. La realizarea receptiei lucrarilor se va realiza o actualizare a taxei de autorizare in functie de costurile reale sau cele direct consumate. Taxa de autorizatie de construire se va plati de catre beneficiarul investitiei atunci cand se depune dosarul la primarie.Valoarea estimata pentru realizarea lucrarilor de construire este cea data de catre proiectant.
Avizele si acordurile stabilite prin certificatul de urbanism si care privesc asigurarea, racordarea sau bransarea, dupa caz, la infrastructura edilitara, in conditiile impuse de caracteristicile si de amplasamentul retelelor de transport energetic sau tehnologic din zona de amplasament, racordarea la reteaua cailor de comunicatii, securitatea la incendiu, protectia civila si protectia sanatatii populatiei, precum si actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului se solicita si se obtin de catre investitor/solicitant de la autoritatile competente in domeniu, inaintea depunerii documentatiei pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii la autoritatile competente
Avizele, acordurile si actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului, stabilite prin certificatul de urbanism si obtinute de catre solicitant, devin parte integranta din autorizatia de construire. Avizare – procedura de analiza si de exprimare a punctului de vedere al unei comisii tehnice din structura ministerelor, a administratiei publice locale ori a altor organisme centrale sau teritoriale interesate, avand ca obiect analiza solutiilor functionale, a indicatorilor tehnico-economici si sociali ori a altor elemente prezentate prin documentatiile de amenajare a teritoriului si urbanism sau prin proiectul pentru autorizarea executiei lucrarilor de constructii si proiectul tehnic (P.Th.) pe baza caruia se vor executa lucrarile.
Avizarea se concretizeaza printr-un act (aviz favorabil sau nefavorabil) care are caracter tehnic de obligativitate. O parte dintre avize sunt emise de către diferite autorităţi şi se referă la probleme de sănătate publică, mediu, regimul apelor de suprafaţă şi din subsol, arii protejate şi monumente ale naturii, paza contra incendiilor, monumente istorice, intervenţii pe clădirile existente, etc., iar o altă parte, de către furnizorii de utilităţi: energie electrică, gaz, apă-canal, salubritate.
Durata emiterii avizelor difera în funcţie de fiecare caz în parte, dar şi în funcţie de modul în care lucrează avizatorii (unele dintre instituţiile în cauză eliberând avizul doar după o inspecţie la faţa locului), ea nedepăşind, totuşi, în mod normal, două luni.
Costurile avizelor variază in functie de condiţiile specifice, intre 50-200 lei. Unele primării solicită, în afara avizelor obişnuite, şi alte acte precum declaraţie pe proprie răspundere că terenul în cauză nu face obiectul vreunui litigiu aflat pe rol în justiţie, acordul vecinilor, precum şi diferite expertize şi studii tehnice.
DTAC este prescurtarea folosita pentru Documentatie Tehnica pentru obtinerea Autorizatiei de Construire si se refera la proiectul intocmit de o echipa de proiectanti, arhitect, inginer de rezistenta si inginerii de instalatii in baza careia primaria sau consiliul judetean pe raza careia/caruia sa realizeaza investitia. In trecut denumirea folosita pentru aceasta documentatie era Proiect pentru obtinerea Autorizatiei de Construire (PAC).
Ce conține proiectul DTAC? Documentația se compune din trei parți: 1.proiectul de arhitectură întocmit de către un arhitect cu drept de semnătură 2.proiectul de rezistentă întocmit de un inginer structurist 3.proiectul de instalații întocmit de ingineri de instalații Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire – DTAC – va cuprinde planurile și documentația scrisă.
Documentație scrisă pentru proiectul DTAC va contine: 1.Lista şi semnăturile proiectanţilor 2.Memoriu general, memorii pe specialitati 3.Date şi indici care caracterizează investiţia proiectată (suprafeţele – construită desfăşurată, construită la sol şi utilă, înălţimile clădirilor şi numărul de niveluri, volumul construcţiilor, procentul de ocupare a terenului – POT, coeficientul de utilizare a terenului – CUT). 4.Devizul general al lucrărilor 5.Anexe la memoriu 6.tudiu geotehnic 7.Referatele de verificare a documentaţiei tehnice întocmite de verificatori atestaţi de Ministerul Dezvoltării 8.Avizele şi acordurile privind asigurarea, branşarea şi racordarea la infrastructura edilitară, după caz specifice – Ministerul Mediului, Ministerul de Interne, Ministerul Sănătăţii, Ministerului Culturii, Ministerului Apărării, Ministerului Dezvoltării, Ministerul Transporturilor, alte organisme stabilite prin certificatul de urbanism ca urmare a condiţiilor speciale de amplasament 9.Acordul vecinilor exprimat în formă autentică, pentru construcţiile noi, amplasate adiacent construcţiilor existente şi numai dacă sunt necesare măsuri de intervenţie pentru protejarea acestora, pentru schimbarea destinaţiei clădirii existente, în cazul amplasării de construcţii cu altă destinaţie decât cea a clădirilor învecinate.
Documentație desenată pentru proiectul DTAC Planuri generale, Plan de încadrare în teritoriu, plan de încadrare în zonă a lucrării, întocmit la scările : 1:10 000, 1:5 000, 1:2 000 sau 1: 1 000, emis de oficiul de cadastru, Plan de situaţie privind amplasarea obiectivelor investiţiei – plan cu reprezentarea reliefului, vizat de oficiul de cadastru pe care se vor reprezenta: - imobilul pentru care a fost emis certificatul de urbanism - amplasarea tuturor construcţiilor care se vor menţine, se vor desfiinţa sau se vor construi - cotele construcţiilor proiectate şi menţinute (cote de nivel, distanţe de amplasare, axe, cotele trotuarelor) - denumirea şi destinaţiile fiecărui corp de construcţie - sistematizarea pe verticală a terenului şi modul de scurgere a apelor pluviale - accesele pietonale şi carosabile din incintă şi clădiri, plantaţiile prevăzute Planul privind construcţiile subterane – amplasarea acestora, în special a reţelelor de utilităţi urbane, dimensiuni, cote de nivel privind poziţionarea căminelor. În cazul lipsei unor reţele publice se vor indica instalaţiile proprii, în special cele pentru alimentarea cu apă şi canalizare)
Proiectul tehnic si detaliile de executie (PTh+DE) reprezinta documentatia pe baza căreia se eliberează autorizația de construire, se contractează realizarea construcției în cauză și se întocmesc detaliile tehnice de execuție privind structura constructiei, materialele folosite, durata și bugetul estimativ.
De asemenea, tot în cadrul proiectului tehnic se regăsesc și indicatorii menționați în Certificatul de Urbanism, tema proiectului, precum și studiile de fezabilitate. În egală măsură, un astfel de document este crucial și pentru obținerea avizelor de la instituțiile care asigură utilitățile unei case.
Cine se ocupă de întocmirea proiectului tehnic? Principalii responsabili de realizarea unui astfel de document sunt arhitectul în colaborare cu un inginer specializat în rezistență și cu unul sau mai mulți ingineri autorizați în instalații.
Odată întocmit proiectul tehnic, legislația în vigoare precizează faptul că acesta trebuie să fie verificat și stampilat de o serie de specialiști în domeniul construcțiilor, alții decât cei care au realizat documentul. Prin urmare, este esențial ca un arhitect, un inginer constructor și un expert privind siguranța împotriva incendiilor să ateste corectitudinea actului.
Ce informații sunt incluse într-un proiect tehnic? Proiectul tehnic cuprinde informații detaliate privind descrierea generală a lucrărilor, caietul de sarcini și listele privind cantitățile de lucrări.
La rândul ei, descrierea generală include toate detaliile referitoare la: - amplasament; - topografie; - climă; - geologie; - seismicitate; - trasarea lucrărilor; - categoria de importanță a construcției în cauză - descrierile privind lucrările de arhitectură, structură, sursele de apă, energie electrică, gaze etc. astfel încât șantierul să poată fi organizat în condiții optime; - suprafețele construcției - numărul de niveluri - înălțimile constructiei - volumul constructiei - procentul de ocupare al terenului; - coeficientul de utilizare al terenului. În caietul de sarcini se regăsesc detaliile explicative ale planșelor de proiectare privind caracteristicile și calitatea materialelor ce urmează a fi utilizate, testele efectuate în acest sens și probele aferente, modul în care au fost efectuate verificările și probele, ordinea de execuție și aspectul final al locuinței.
Ce reprezinta PUZ (Plan Urbanistic Zonal) Potrivit Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismului cu completarile si modificarile ulterioare, Planul Urbanistic Zonal, numit in cele ce urmeaza si PUZ, reprezinta un „instrument de planificare urbana de reglementare specifica, prin care se coordoneaza dezvoltarea urbanistica a unor zone din localitate, caracterizate printr-un grad ridicat de complexitate sau printr-o dinamica urbana accentuata”.
Importanta pe care PUZ o are in dezvoltarea unei zone este sustinuta si justificata, pe de o parte, de elementele pe care le include – obiective, reglementari (permisiunile si restrictiile) specifice care trebuie sa se aplice legat de modul de ocupare si utilizare al terenurilor si de conformare a constructiilor din zona care se studiaza.
Cand este necesar PUZ PUZ are rolul de a evidentia zonele pe care PUG nu poate sa le reglementeze complet, analizand toata suita de elemente contextuale, cu scopul de a determina impactul pe care constructiile care ar urma sa fie ridicate ar putea sa-l aiba asupra amenajarilor care exista deja in zona respectiva.
Rolul pe care un PUZ il are induce necesitatea solicitarii sale de catre autoritati prin certificat de urbanism.
Avand in vedere aspectele mentionate anterior, se poate deduce ca PUZ reprezinta de fapt un act ale carui reglementari modifica structura planului urbanistic general in situatiile in care poate exista un impact asupra: functiunii pe care zona o are, regimului de construire, limita superioara admisa pentru inaltime, CUT (coeficient de utilizare a terenului), POT (procent de ocupare a terenului), retragerea unor constructii fata de aliniament si, nu in cele din urma, in situatiile in care exista un impact asupra distantelor fata de limitele parcelei – limite laterale si posterioare ale acesteia.
Prin PUZ pot fi modificati urmatorii parametri: - Retrageri frontale, posterioare si laterale, fata de limitele de proprietate; - Accesul auto si modul de racord cu drumurile – orasenesti, judetene, nationale, europene, expres, autostrazi; - Aliniamentul constructiei care urmeaza sa fie ridicata in raport cu parcelele cu care se invecineaza; - Unele zone de protectie a imprejurimilor; - CUT – coeficient de utilizare a terenului; - POT – procent de ocupare a terenului; - Regimul de inaltime; - Inaltimi – maxim admisa si la cornisa, pe care constructia le va avea; - Constituirea unor functiuni mixte sau supletive zonei studiate; - Scoatere din extravilan si introducere intravilan;
Prin intermediul unui PUZ pot fi modificati si alti parametri solicitati prin certificatul de urbanism.
PUD – Plan de Urbanism de Detaliu Planul Urbanistic de Detaliu (PUD-ul) reprezintă de fapt documentația aferentă Planului Urbanistic General (PUG-ul) și Planului Urbanistic Zonal (PUZ-ul), explicând și detaliind conținutul acestor planuri, sub formă de prescripții și recomandări, corelate cu condiționările din Certificatul de Urbanism, în vederea urmăririi și aplicării lor.
PUD-ul reprezintă documentația prin care se asigură condițiile de amplasare, dimensionare, conformare și servire edilitară, a unuia sau mai multor obiective, pe o parcelă, în corelare cu funcțiunea predominantă și vecinătățile imediate (se studiază mai multe amplasamente, opțiunea penntru realizarea unei construcții compatibile cu funcțiile urbane).
Planul Urbanistic de Detaliu este de fapt documentul consultat de comisia de urbanism atunci cand este cerut un Certificat de Urbanism sau o Autorizație de Construire; dacă nu există PUD pentru terenul respectiv, Primăria cere mai întâi întocmirea lui, pe baza PUG-ului și a PUZ-ului.
Categorii generale de probleme abordate în cadrul Planului Urbanistic de Detaliu (PUD- ul), cuprinse în Ghidul privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al PUD-ului): - regimul juridic, economic și tehnic al terenului și al construcțiilor; - compatibilitatea functiunilor si conformarea constructiilor, amenajarilor si plantatiilor; - relații funcționale și estetice cu vecinătatea; - asigurarea accesibilității și racordarea la rețelele edilitare; - permisivități și constrângeri urbanistice, inclusiv ale volumelor construite și amenajărilor; - modul de ocupare și utilizare al terenului (POT, CUT); - funcțiunea și aspectul arhitectural al construcției (sau construcțiilor) și amenăjarilor; - integrarea noilor construcții și corelarea lor cu cele existente, învecinate; - intervenția, prin reabilitarea construcțiilor și amenajărilor învecinate, în scopul armonizării cu construcțiile și amenajările noi propuse (dacă este cazul); - circulația carosabilă și pietonală, corelate cu traficul în zonă și relațiile cu zonele învecinate (accese pietonale și auto); - parcaje, spații de recreere și de joacă; - echiparea edilitară și impactul asupra rețelelor existente în zonă (necesitatea de dezvoltări, modernizări, etc); - funcționarea diferitelor forme de proprietate juridică a terenului; circulația acestora, dacă este cazul;
PUD-ul se întocmește fie când acest lucru este prevazut în Regulamentul Local de Urbanism (RLU), fie atunci când, din diverse motive, regulamentul nu se poate aplica, anumite proprietăți ale amplasamentului fiind diferite de cele propuse de RLU.
PUD-uri se întocmesc și în cazul în care investiția preconizată diferă de prevederile RLU. PUD-ul conține normele pe care trebuie să le respecte o construcție într-o anumită zonă: înălțimea maximă, procentul din teren ocupat de construcție (POT), coeficientul de ocupare al terenului (CUT), retragerile minime admise, destinație (locuințe, birouri, comerț, industrie etc.).
SF -“Documentatia tehnico-economică prin care se stabilesc principalii indicatori tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii pe baza necesitătii si oportunitatii realizării acestuia si care cuprinde solutiile functionale, tehnologice, constructive si economice ce urmeaza a fi supuse aprobarii”
DALI-“Documentaţia tehnico-economică, elaborata pe baza concluziilor raportului de expertiză tehnică si, după caz, ale raportului de audit energetic, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti lucrarilor de interventii la constructii existente”
În cuvinte mai simple, SF-ul respectiv DALI-ul reprezintă acea documentatie in faza incipientă care, în principiu, stabileste dacă proiectul se poate realiza. Atât din punct de vedere tehnic, cât si economic
Această documentatie se realizează la începutul unui proiect, pentru a decide dacă proiectul de interventie asupra unei clădiri vechi este fezabil tehnic si economic.
Adică, dacă tu vrei să consolidezi structura unei cladiri vechi, cu fonduri europene, ai nevoie de acest studiu ca să demonstrezi că merită investitia, sau expertiza va concluziona că nu prea mai ai ce face cu vechea structură. Ori, dacă vrei să aduci modificări unei clădiri existente, vei afla prin faza DALI dacă este sau nu posibil proiectul.
Studiul DALI este elaborat pe baza unei expertize tehnice si eventual a raportului de audit energetic, în scopul aprobării indicatorilor tehnici si economici necesari lucrărilor de reabilitare sau a altor interventii asupra clădirilor existente.
Studiul geotehnic este o documentaţie tehnică necesară la construirea, extinderea sau consolidarea unui obiectiv, în vederea furnizării informatiilor necesare proiectării acestuia, obţinută după parcurgerea etapelor următoare: cercetarea terenului de fundare, prin executarea unuia sau mai multe foraje geotehnice, prelevarea de probe tulburate si netulburate si cercetarea specifica “in situ” urmată de analizarea probelor intr-un laborator atestat si realizarea in final a documentatiei tehnice. Toate acestea formează în final un studiu geotehnic.
Studiul geotehnic este o parte componentă a documentaţiei tehnice necesare autorizării executării lucrărilor de constructie, conform cu Legea nr.50 din 29 iulie 1991 privind autorizarea executării lucrărilor de constructii, republicată, cu modificarile si completările ulterioare.
Cu toate acestea, studiul geotehnic , sau studiul geo de multe ori adresat, este o denumire informală pentru mai multe tipuri de documentaţii geotehnice. Astfel, acestea se impart în:
- Avize geotehnice preliminare pentru fazele preliminare de proiectare. - Studii geotehnice pentru proiectul de autorizare de construire (P.A.C.) - Studii geotehnice de detaliu pentru faza de executie - Monitorizare geotehnică
Documentatiile geotehnice se întocmesc pentru constructii civile (case, blocuri, cladiri de birouri, scoli, gradinite, spitale), industriale (hale, fabrici, depozite, silozuri), agrozootehnice, energetice(centrale eoliene, panouri solare, hidrocentrale), miniere, de telecomunicaţii, edilitare si de gospodărie comunală (retele de apă, gaze, canalizare), pentru constructii de căi ferate, pentru drumuri, sisteme rutiere, aeroportuale, poduri, tunele, pentru construcţii de porturi, santiere navale si platform marin, pentru constructii si amenajări hidrotehnice, pentru imbunătătiri funciare, precum si pentru orice alte categorii de constructii. De asemenea, documentatiile geotehnice sunt efectuate si pentru lucrări de imbunătătire a stabilitătii terenului prin piloti, ancore sau ziduri de sprijin, pentru depozite de gunoi sau steril sau pentru cariere.
De ce facem studiu geotehnic? Pentru a identifica terenurile cu probleme ce pot produce in timp degradari ale cladirilor din cauza neadaptarii solutiilor de fundare la conditiile de teren. Scopul acestui studiu geotehnic il reprezinta atingerea unui nivel de siguranta necesar pentru rezistanta, stabilitatea si conditiile normale de exploatare a constructiei, in raport cu terenul de fundare.
Investigarea terenului de fundare se face prin foraje din care se recolteaza esantioane ce sunt analizate in laborator geotehnic. In cazul cresterii complexitatii viitoarei constructii, studiu geotehnic va cuprinde analizele de laborator mult mai complexe, efectuate pe probelele recoltate iar investigatiile de teren sunt suplimentate cu penetrari statice sau dinamice, incercari cu dilatometru Marchetti, incercari cu placa si sondaje seismice tip down-hole sau cross-hole, la adancimi de peste 30m.
Adancimea de investigare si numarul forajelor ce alcatuiesc studiu geotehnic depinde de riscul geotehnic. Acesta este influentat de parametrii terenului, de apa subterana, de constructia propriuzisa, de vecinatatile acesteia si de incadrarea in zona seismica.
Studiul sau ridicarea topografica se elaboreaza in urma unor masuratori efectuate pe o suprafata de teren si face parte din documentatia necesara pentru obtinerea autorizatiilor de construire, demolare sau incadrare in planurile urbanistice. De asemenea, acesta este solicitat in cazul racordarii la retele edilitare, pentru tranzactii imobiliare sau in lucrarile de cadastru. Studiul topografic se obtine in urma unor activitati de teren si din birou pentru realizarea planului topografic. Acesta reproduce la scara un teren reprezentat grafic prin puncte de pe suprafata terestra, proiectate ortogonal.
Pe un astfel de plan, vei putea observa in mod fidel forma geometrica, elementele de planimetrie si relieful terenului analizat.si de incadrarea in zona seismica. Prin intocmirea unui studiu topografic se faciliteaza transpunerea in teren a proiectelor tehnice realizate conform planurilor. Dincolo de obligativitatea realizarii unei ridicari topografice, fara de care nu poti efectua si autentifica lucrarile de constructie, aceasta are si o importanta practica si economica, determinand tipul de fundatie ce se impune pentru terenul prospectat. In tara noastra, studiul topografic se intocmeste unitar, conform normelor Proiectiei Stereografice 1970 (proiectie cartografica oficiala in Romania) si Planului de referinta pentru cote Marea Neagra 1975. In urma lucrarilor de teren si a cartografierii din birou, atat beneficiarul, cat si autoritatile statului solicitant vor obtine informatiile necesare cu privire la: - delimitarea unei parcele; - dimensiunile si forma eventualelor constructii; - diferentele de nivel din perimetru; - amplasarea exacta si dimensiunea constructiilor din vecinatate; - retelele tehnico-edilitare si stradale din zona; - dinamica albiei apelor. In baza acestui document, oficiul de cadastru va putea include forma geometrica a terenului si a constructiilor aferente, pe harta zonei.
Cand este necesar studiul topografic Studiul topografic este obligatoriu atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice si institutiile publice. In functie de destinatia terenului, acesta poate fi solicitat pentru: operatiuni de vanzare-cumparare sau inchiriere; obtinerea autorizatiei de construire sau demolare a cladirilor; proiectarea sau racordarea la retelele edilitare; trecerea suprafetei din extravilan in intravilan; documentatia de atribuire a numarului postal. Prin realizarea ridicarii topografice, oficiul local de cadastru actualizeaza topografia zonei, corectand eventualele erori precedente si adaugand constructiile absente din documentatiile cadastrele existente. Tehnologia scanarii 3D cu laser produce o imagine tridimensionala a terenului si constructiilor aferente. Prin scanarea 3D in nor de puncte, studiul topografic poate fi completat cu forma fizica in detaliu a constructiei.
Aceasta procedura este deosebit de utila in lucrarile de restaurare a unor cladiri, punand la dispozitia beneficiarului si autoritatilor structura actuala a constructiei si indicatii cu privire la elementele asupra carora se va interveni.
Pentru a fi locuibila, orice cladire moderna are nevoie de un ansamblu de solutii tehnice numite generic instalatii pentru constructii necesare desfasurarii unui habitat civilizat, pentru a asigura conditii optime de igiena si de calitatea a vietii. Retelele de alimentare cu apa si energie electrica, de eliminare a apelor reziduale si pluviale, de ventilatie si aer conditionat, de siguranta si protectie fac parte din setul obligatoriu al oricarei cladiri moderne. Majoritatea cladirilor actuale dispun de un sistem complet automatizat asistat de programe de calculator care permit administrarea energetica si securitatea ei in mod centralizat in conditii de eficienta maxima.
Orice cladire pentru a prinde viata, pentru a putea fi locuibila necesita instalatii in interiorul ei. Instalatiile sunt intr-o cladire precum arterele intr-un organism. Asigura circuitul vital necesar cladirii si locuitorilor ei. Reteaua de curent electric calculata sa reziste consumului general, asigurarea presiunii apei pana la ultimul etaj, alimentarea fara pierderi cu energie termica sunt factori importanti pentru calitatea, eficienta si confortul cladirii. De calitatea instalatiilor intr-o cladire depinde atat durabilitatea ei in timp cat si standardul de viata al locatarilor. Tubulatura de deversare a apelor menajere asigura cladirii conditiile de igiena necesare convietuirii civilizate.
Compania URBAU SRL poate raspunde in mod direct si rapid la nevoile individuale ale clientilor nostri in materie de instalatii pentru constructii, in ceea ce priveste implementarea lor intr-o cladire cu orice destinatie. Personalul nostru respectiv colaboratorii nostri sunt calificati in mod constant si ne insusim sistematic cele mai recente cunostinte tehnice. Punem un accent deosebit pe solutii durabile, eficiente energetic si inovatoare, pe un montaj ingrijit si ordonat al componentelor. Utilarea unei cladiri cu instalatii de orice gen este o munca care uneori se face in paralel cu celelalte faze de constructie. Sincronizarea cu echipele ce participa la realizarea cladirii este o munca pe care ne-o insusim printr-o planificare amanuntita.
Astfel, oferim servicii de proiectare a instalatiilor dupa cum urmeaza: - Instalatii termice - Instalatii de ventilare si conditionare a aerului - Instalatii sanitare - Instalatii electrice curenti tari - Instalatii electrice curenti slabi - Instalatii de stingere - Instalatii de apa si canal
Proiectarea structurii de rezistentă pentru constructii începe cu un plan bine pus la punct, cu o temă de proiectare completă, compusă din tema de arhitectură, studiul geotehnic, alte studii specifice, bugetul investitiei sau alocat realizării structurii de rezistentă.
Cu totii punem pret pe calitate, pentru proiectarea structurii de rezistentă vei beneficia de cele mai bune servicii, indiferent de proiect.
Suntem implicati în proiectarea structurii de rezistentă încă din faza de concept, cu scopul de a optimiza dispunerea si dimensiunile elementelor structurale si satisfacerea cerintelor proiectelor tale la cel mai înalt nivel calitativ, în conditii optime de piată.
Detalierea proiectului va reprezenta “harta” după care se va realiza structura de rezistentă a constructiei. Vei beneficia de servicii complete privind proiectarea structurii de rezistentă, astfel că acestea cuprind tot ceea ce este necesar pentru realizarea proiectului în conditii de calitate. Vei afla toate detaliile cu privire la proiectul tau si ce presupun acestea, asigurându-ne că ai fost informat si înteles ce presupune fiecare etapă din cadrul proiectului.
De-a lungul anilor am fost implicati în multe proiecte diversificate si astăzi dispunem de o consistentă experientă în proiectarea structurilor de rezistentă.
Calculul structural reprezintă pilonul principal de la care se porneste întreaga proiectare a structurii de rezistentă, reprezentând materializarea modelului matematic pentru realitatea fizică proiectată, astfel proiectele tale vor beneficia de cele mai avantajoase idei. Astfel oferim prin intermediul proiectelor noastre:
- Calcul structural - Detaliere proiect - Descrieri tehnice - Incinte si fundatii - Schite 3D si 2D cu structura
Una dintre cele mai importante cerinte ale unei cladiri, este rezistenta si stabilitate acesteia. Aceasta se poate obtine prin mai multe variante de structura, insa sunt foarte putine variantele care sa satisfaca concomitent, rezistenta si cost de executie scazut. Noi analizam pentru fiecare proiect in parte solutia optima. Folosind programe avansate de calcul si dedicand suficient timp pentru a ajunge la rezultatul scontat. Inca din partea de inceput noi vom fi transparenti in legatura cu solutiile posibile si ne angajam sa analizam fiecare cerinta a dumneavoastra. Astfel ne angajam sa va propunem mai multe modele de structura dumneavoastra alegand-o pe cea mai potrivita.
Randarea este o metoda foarte buna de a prezenta oricarei persoane ce nu putem explica in cuvinte inca dinainte ca orice constructie sa fie realizata.
Cu ajutorul tehnologiei si a softwareului ce permite modelarea 3D, este acum simplu si la indemana oricarui architect sa raspunda la intrebarile pe care orice dezvoltator le are in minte:
- Cum va arata proiectul odata ce este finalizata constructia si se incheie etapa de finisare si peisagistica a proiectului?
- Care este cel mai potrivit tip de design pentru constructia realizata, in scopul obtinerii rezultatului dorit?
- Cum poate fi aratat cel mai bine clientilor, rezultatul final al proiectului propus?
- Faza de constructie a proiectului se bazeaza in mare parte pe planurile si schitele arhitectilor implicati. Aceste desene 2D pot fi usor convertite in imagini 3D, pentru o mai buna intelegere a detaliilor proiectului.
Astfel, publicul interest poate sa observe si sa admire constructia, asa cum va arata ea la final, inca dinainte ca prima etapa a constructiei sa fie macar initiata. In acest fel, echipa ce lucreaza la dezvoltarea proiectului are o oportunitate mult mai la indemana de a comunica detaliile specific proiectului celor interesati, fie ca sunt dezvoltatorii proiectului, potentiali investitori sau posibili cumparatori si utilizatori. Arhitectii si clientii se afla astfel in situatia ideala de a vorbi aceeasi limba.
Pentru ca o imagine face cat o mie de cuvinte, nu-i asa? Ideea de a putea arata potentialilor clienti o imagine tridimensionala a unui proiect finalizat, inca din stadiul de schita este impresionanta, intr-adevar. Designul inclus este usor de explicat si modificat in functie de dorintele clientului sau ale utilizatorului final.
La URBAU oferim servicii de modelare 3D care pleaca de la ideile tale si pe care nu ai posibilitatea sa le realizezi singur. Orice idee se transforma in solutie si proiectul tau prinde viata pas cu pas. Realizam de la zero dupa schita, fotografia sau visul tau modelari 3D care ulterior se concretizeaza de la stadiul de proiect in realitate.
Executam randari 3D interioare si exterioare cu amenajari realiste pentru apartamente, case, vile si ansambluri rezidentiale, hale industriale,spatii comerciale, parcuri sau locuri de joaca si nu numai.
Contacteaza-ne!
Vrei sa ne gasesti? Suceava, com.Ipotesti, str.Liliacului, nr.19 Vrei sa ne scrii? urbau.srl@gmail.com
Orice idee se transformă in soluție și proiectul tău prinde viață pas cu pas!
Despre noi
URBAU S.R.L este o companie românească care iși desfășoara activitatea in domeniul construcțiilor utilizând in permanență cele mai noi tehnologii.
Din punct de vedere morfologic numele de URBAU pleacă de la cuvintele din limba germană care se traduc in limba română ca fiind mare construcție!
Suntem o echipă formată din specialişti în arhitectură, structură, instalaţii, drumuri și poduri şi nu în ultimul rând design şi economia de energie. Echipa URBAU SRL îmbină perfect spiritul tânăr, muncitor şi vizionar al membrilor fondatori cu experienţă în execuţie şi proiectare a construcțiilor.
Fiecare proiect este privit de către noi ca fiind unic şi în cadrul lui respectăm 5 direcţii principale: calitatea arhitecturală şi tehnică, flexibilitatea în soluţii arhitecturale şi constructive, adaptarea la cerinţele clientului, operativitate şi alocarea inteligentă a resurselor.
Plecând de la premisa că orice construcție trebuie făcută ca să dureze in timp și să renteze din punct de vedere economic respectiv să ofere satisfacție și siguranță utilizatorilor săi pe perioada de utilizare, așa și noi la URBAU incercăm să respectăm aceste principii.
Pentru a aduce orice proiect la rang de artă, acesta trebuie să fie in primul rând estetic, de aceea orice soluție pe care noi la URBAU o discutăm in prealabil cu beneficiarul, trebuie să indeplinească anumite criterii de performanță structurală si energetică.
Suntem in permanență in căutarea de noi tehnologii cu impact asupra clientilor noștri și incercăm in permanență să aducem un plus de nou și frumos în viața fiecărui client.
Ascultăm cu atenţie, rezolvăm pragmatic şi proiectăm creativ, construind ideile şi aşteptările beneficiarilor în realitate.
Ascultăm cu rabdare orice opinie și ne bucurăm de orice interes acordat serviciilor noastre, de aceea incurajăm orice beneficiar să iși exprime părerile sau nelămuririle asupra viitoarei investiții. Asteptăm să ne cunoaștem!
• Consultanță inițială gratuită • Randări și design 3D • Verificari conform legii • Documentația de avizare • Deviz general de lucrări • Inregistrare proiect • Analiză legislativă • Ofertă execuție • Cerere autorizație de construire • Vizite in șantier la cerere • Coordonarea specialităților • Confidențialitate și suport